Wednesday 28 September 2016

Wordless Wednesday

versi bahasa melayu

10 comments:

  1. Aku baru abis Alternative Fiction nama Dominion. Buku ni cerita Britain tahun 1952. WORLD WAR 2 tak wujud pasal British takut Jerman jadi buat perjanjian damai yang memihak Nazi dan Queen Elizabeth hanya boneka Jerman. Tentera Jerman masih perang di Russia. Russia belum tewas pasal Russia ramai orang supply untuk lawan Jerman. Stalingrad dah berapa tahun lebih kurang 10 tahun takde sapa berani masuk Stalingrad kerana tentear Jerman waktu sampai Stalingrad mereka gunakan taktik siege Stalingrad dan biarkan berjuta juta rakyat Russia di Stalingrad mati kebulur. Jadi lepas 10 tahun masih Stalingrad seperti kota wabak dan penyakit kerana berjuta2 manusia mati kelaparan. Hitler masih hidup tapi sakit teruk. Kaalau Hitler mati, German Army akan rebut kuasa dengan Parti Nazi. Ni antara alternative fiction yang paling stressful aku baca. Hahahaah

    ReplyDelete
  2. Sieg Heil! Deutschland Uber Alles! Blut Und Erde!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skinhead, skinhead, putting on the boot
      Looking for a streetfight, looking for a row
      Skinhead, skinhead, running through the place
      Skinhead, skinhead, stompin' on your face!
      Hahah..

      Delete
    2. Ein Untermensch sollte nicht sprechen weil dir sehr dumme klingen!!!

      Delete
  3. kenapa tajuknya tak jadi "perjuanganku"?

    ReplyDelete
  4. Baru ni aku ada tengok dokumentari tentang nazi curi karya2 seni/lukisan dari bermacam negara dan rancang utk buat satu muzium terhebat di dunia.. Lepas ni nak tengok filem monuments men pulak sebab ada kaitan dengan kisah nazi curi lukisan tu..

    ReplyDelete
  5. Baru ni aku ada tengok dokumentari tentang nazi curi karya2 seni/lukisan dari bermacam negara dan rancang utk buat satu muzium terhebat di dunia.. Lepas ni nak tengok filem monuments men pulak sebab ada kaitan dengan kisah nazi curi lukisan tu..

    ReplyDelete
  6. ada masa nanti...teringin juga nak baca autobiography ni...

    ReplyDelete