Thursday 5 December 2013

The Walking Dead Season 2


Aku tau memang dah sampai season 4 dah cerita ni,tapi di sebabkan takda masa nak melayan,akhirnya semalam berjaya jugak la aku menghabiskan season 2 nih..
Ok,pada yang tak tau,The Walking Dead series ni sebenarnya di adaptasi dari siri komik dengan tajuk yang sama,(rambang mata juga haritu ternampak The Walking Dead Conpendium 1 & 2 punya komik,tapi kewangan tak mengizinkan untuk aku membelinya..)heheh..

ada 4 disc,dengan karakter dalam drama ada Dale,Daryl,Glen,Lori,Shane dan Rick
Untuk musim ke 2,ceritanya bermula dengan kehilangan Sophia,yang menjadikan kumpulan diorang kelam kabut,mereka berusaha mencari Sophia,nak di jadikan cerita,ketika Rick,Shane dan anak Rick bernama Carl terkena peluru sesat dalam hutan,yang kemudiannya di selamatkan oleh doktor Hershel,lepas tu kumpulan diorang ni menetap kat ladang milik Hershel ni.seperti yang producer series ni cakap,memang akan lebih banyak zombie (dalam drama ni diorang panggil 'walkers')so untuk musim kedua ni memang tak mengecewakan la..
Setiap episod mempunyai elemen kejutan yang buat aku teruja,antaranya.
-Dale mati,antara orang yang paling tua dalam grup ni,beliau antara orang yang suka menasihati dan memberi pendapat yang bernas untuk semua orang.kalau ikut dalam komik,Dale sebenarnya hangat bercinta dengan Andrea.
-Antara episod paling sedih,bila diorang bukak barn untuk bunuh zombie yang ada kat dalam tu,zombie yang akhir sekali keluar dari barn tu ialah Sophia.
-Shane pun mati,kena bunuh dengan Rick,aku suka mamat ni mati,pasal dia ni buat jahat tak nampak..heheh..dia la yang bunuh Otis dan Randall.Shane ni sebenarnya syok kat bini Rick tu,so banyak cara dia try nak singkirkan Rick.
-Ada sorang mamat misteri selamatkan Andrea dari kena makan oleh zombie,aku tak tau sapa mamat tu,nak kena tengok season 3 nanti..
-Last sekali lepas zombie serang kat ladang tu,baru Rick discover yang sebenarnya semua orang yang belum mati,memang dah ada virus zombie dalam badan..buktinya,lepas beliau bunuh Shane,tetiba Shane terus berubah jadi zombie,walau tak kena gigit oleh zombie.

Secara peribadi,aku suka watak Daryl,watak beliau pun semakin berkembang..walaupun Daryl ni agak selfish dan panas baran,tapi beliau lah antara orang yang tak berputus asa mencari Sophia walaupun seorang diri..


Bonus features dalam dvd ni,ada the making of walking dead,deleted scenes,dan ada satu hidden episode sebelum kejadian kat Atlanta tu..kira best jugak la layan..
Dah habis pun layan season 2,tengok la esok layan season 3 pulak..(dah ada pun boxset dia)nak kena kejar juga sampai season 4..pada peminat drama yang berunsurkan zombie,The Walking Dead adalah drama pilihan yang paling best..

6 comments:

  1. satu2nya siri tv yang bejaya aku follow kat tv tanpa miss...ni bagusnya ada astro pvr...tak sempat nengok boleh rakam....

    ahad depan last episode utk season 4 sebelum sambung khabarnya Feb tahun depan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya drama walking dead ni la yang paling cepat diorang keluarkan season baru eh?

      Delete
  2. Belum tengok season 2, mungkin aku nak carik boxset dia. Komik dia aku tak bedek, terbaik. Dan tak sama ngan tv series. Karakter hidup mati semua beza gilier2, karakter ada sini ada, sana takde gitu.mterbaik la. Aku kadang2 pinjam individual komik dia kat library. Buku kompendium tu mahal. Mugkin lain kali harga drop. Ooo pada aku buku lagi evil, lagi giler2.

    ReplyDelete
  3. Yang kata ada scott ian Anthrax tu ada dalam hidden episode tu..tengok janggut zombie tu mmg dah kenal dah muka dia..heheh

    ReplyDelete
  4. Part diorang tembak Sophia lepas dia bertukar jadi zombie tu buat aku tak dapat nak melayan lagi tv series ni lagi....sedih siot

    ReplyDelete