Friday 16 September 2016

Cuti Cuti Malaysia

Sejak dari sabtu lepas memang agak sibuk.sibuk bercuti dan berjalan..heheh..takda la menarik sangat pasal dah lama tak bercuti dan kebetulan ada family day,tu yang semuanya rehat termasuk la blog ni sekali.

Pergi bercuti pun bukan la jauh sangat cuma di Melaka je.cadangan adik beradik semua kita berkumpul di sini..






Homestay ni memang terbaik,kalau sesiapa berkeluarga besar macam aku,boleh ambik homestay ni,kawasannya pun memang dekat kawasan segitiga emas Melaka.nak cari tempat ni pun tak susah,dah ada orang buat entri pasal homestay ni.boleh tengok Kat Sini


Lepas tu saja jalan2 kat pantai Klebang pasal nak tengok bustel (hotel dalam bas)





Tapi tak dapat nak check in sebab full house malam tu..heheh,,tapi yang sedihnya brader yang kerja kat sini cerita kat aku selepas 25/9 ni Bustel ni dah takda lagi,kerajaan negeri Melaka nak ambik semula tempat ni.so kalau nak merasa tidur dalam bas boleh la sebelum 25/9/2016.


Ok,bab makan pulak,kat Melaka aku tak pergi tempat makan yang best2 pun,sebab sibuk buat bbq kat homestay je.cuma selepas tu balik JB kejap makan kat sini..












Yang ni kat kedai makan SR8 kat Larkin,kepunyaan pemain bola JDT iaitu Syafiq Rahim.ok la best,harga pun takda la mahal sangat.tak macam kat Senibong cekik darah.

Lepas tu gi sini.ni pertama kali aku jejak kan kaki kat sini..



kilang bateri jb


Bila dah masuk sini,terjumpa pulak kedai buku indie yang agak menarik.(nama kedainya Projek Buku) terborong jugak la 3 buah buku..





Tidak Ada New York Hari Ini,Mein Kampf (versi bahasa melayu) dan buku lagenda dari Chairil Anwar Aku Ini Binatang Jalang.kat kl puas aku cari tak jumpa,akhirnya jumpa kat jb.

Dah tu je nak cerita..heheh..kalau aku dah habis baca buku ni boleh la aku cerita sikit.

1 comment:

  1. Mana foto bbq nye makanan?
    ok sila review buku2 best tu.

    ReplyDelete