Friday 19 February 2016

SYJ - Kudrat (1990) Reissue 2016

Lagi album rock dulu2 yang di keluarkan semula..




















Aku tak berapa tahu sangat info pasal album ni.mungkin kerana tak berapa hit dan perubahan line up dalam band ini.SYJ dengan album Kudrat ini sebenarnya merupakan batch ketiga SYJ,batch pertama telah menukarkan nama kepada 'Sofea' dan batch kedua pula telah bertukar kepada 'Ariwatan' dan menghasilkan album pertama dengan penyanyi Aris Ariwatan.lagu2 dalam album ini pun kesemuanya aku tak pernah dengar.(apa yang aku tahu pada tahun 1990,album Wings 'Teori Domino' memang tengah hit,dan juga lagu 'Sejati')bagus juga EMI/Universal reissuekan kembali album ini,kalau tak memang ramai yang tak tau SYJ batch ketiga ini pernah rilis album.

Lain2 info pasal album ni memang aku taktau,kerana ia nya salah satu khazanah rock negara,aku beli untuk di jadikan koleksi.harap selepas ini album2 lama 'Sofea' pun akan di riliskan juga.

p/s : sound dalam album ini?sila emailkan pertanyaan anda kepada EMI atau pun Universal Music :p (hanya sekadar parodi)

8 comments:

  1. Ni antara album yg aku nak sgt reissue dulu.. pasal suka dengan lagu senjakala dn ini nasib kita.. mmg best.. dn pasal aku nk dgr jga lagu2 len yg aku xpernah dgr dlm album ni.. dn memang patut d cd kn.. tq universal..

    ReplyDelete
  2. hahaha best parodi tu..
    aku ingatkan ni band syj real tu. rupanya syj ketiga sudah..

    ReplyDelete
  3. aku ada perasan *perbezaan antara reissue keluaran sony music vs universal - kualiti jewel case universal agak bagus, siap ada logo universal embossed, manakala sony music cuma guna jewel case ciput

    *berpandukan drp cd2 reissue yg aku beli, tak tau la pula pengalaman pembeli lain. tapi patutkah aku hubungi pihak sony music? (soalan parody)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btw, tajuk album ni kudrat ke atau khudrat (typo?)

      Delete
  4. Mmg tajuk asal pun sama khudrat jugak

    ReplyDelete
  5. antara album yang aku tak tau pun pernah ujud suatu masa dulu...

    ReplyDelete
  6. They were never big in selatan. Kalau aku salah, sila lahar.

    ReplyDelete
  7. Kena gi cari ni.
    Yik Foong rulez..

    ReplyDelete